Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι trend-setters της ομορφιάς. Εφέτος, στα μεγάλα ντεφιλέ της μόδας για το φθινόπωρο και τον χειμώνα -εν μέσω οικονομικής κρίσης- οι περισσότεροι μακιγιέρ και κομμωτές ασπάστηκαν την άποψη πως «η φτώχεια θέλει καλοπέραση» και το απέδειξαν προτείνοντας λαμπερά χρώματα, έντονα, δραματικά look και εξεζητημένα χτενίσματα.
Υπήρξε ωστόσο και μια, διόλου ευκαταφρόνητη, ομάδα δημιουργών που αποκήρυξε καθετί κραυγαλέο και προκλητικό και κινήθηκε «σεμνά και ταπεινά», προτείνοντας ένα φυσικό, σχεδόν άβαφο πρόσωπο, με αχνά, «κοριτσίστικα» χρώματα και ατημέλητα μαλλιά. Ας δούμε λοιπόν τη μαξιμαλιστική και τη μινιμαλιστική όψη της φετινής σεζόν στην πράξη, μέσα από τις λεπτομέρειες που έκαναν τη διαφορά.
Eco Chic
Φρεσκάδα. Τίποτε άλλο. Σαν να μην υπάρχει μακιγιάζ. Αυτή ήταν η μοναδική δηγία που έδωσε η Stella McCartney στην Πατ Μακ Γκραθ. Ετσι τα μοντέλα εμφανίστηκαν με απόλυτα φυσικό μακιγιάζ. Τα φρύδια ελάχιστα τονισμένα, οι βλεφαρίδες τονισμένες με καφέ μάσκαρα, απαλό κρεμώδες ρουζ στα μήλα και ουδέτερο λιπγκλός στα χείλη. Στην ίδια γραμμή λιτότητας ο Γιουτζίν Σουλεϊμάν, ανέδειξε την ομορφιά μέσα από την ατέλεια. Απέφυγε τα προϊόντα styling και έπιασε απλώς τα μαλλιά σε σφιχτά πονιτέιλ, βρέχοντας τις άκρες τους με νερό, έτσι ώστε στρίβοντάς τες να σχηματίζουν ένα φυσικό κυματισμό. Στο ίδιο look: Ralph Lauren.
Φρεσκάδα. Τίποτε άλλο. Σαν να μην υπάρχει μακιγιάζ. Αυτή ήταν η μοναδική δηγία που έδωσε η Stella McCartney στην Πατ Μακ Γκραθ. Ετσι τα μοντέλα εμφανίστηκαν με απόλυτα φυσικό μακιγιάζ. Τα φρύδια ελάχιστα τονισμένα, οι βλεφαρίδες τονισμένες με καφέ μάσκαρα, απαλό κρεμώδες ρουζ στα μήλα και ουδέτερο λιπγκλός στα χείλη. Στην ίδια γραμμή λιτότητας ο Γιουτζίν Σουλεϊμάν, ανέδειξε την ομορφιά μέσα από την ατέλεια. Απέφυγε τα προϊόντα styling και έπιασε απλώς τα μαλλιά σε σφιχτά πονιτέιλ, βρέχοντας τις άκρες τους με νερό, έτσι ώστε στρίβοντάς τες να σχηματίζουν ένα φυσικό κυματισμό. Στο ίδιο look: Ralph Lauren.
Hollywood Glam
Οι καλλονές της χρυσής δεκαετίας του 1950 επέστρεψαν στην πασαρέλα των Dolce & Gabbana. Το στυλ και η κομψότητα μιας άλλης εποχής εκφράστηκαν -δια χειρός Πατ Μακ Γκραθ- με πουδραρισμένη επιδερμίδα, κατακόκκινα χείλη και μαύρο αϊ-λάινερ πασπαλισμένο με χρυσό. Αντίθετα, τα μαλλιά ήταν πρόχειρα πιασμένα σε σινιόν αλλά στολισμένα με γκρο κορδέλες, φιόγκους και... δερμάτινα γάντια! Μια μικρή πινελιά σουρεαλισμού από τον Γιουτζίν Σουλεϊμάν, ένας φόρος τιμής στην Ελσα Σκιαπαρέλι...
Οι καλλονές της χρυσής δεκαετίας του 1950 επέστρεψαν στην πασαρέλα των Dolce & Gabbana. Το στυλ και η κομψότητα μιας άλλης εποχής εκφράστηκαν -δια χειρός Πατ Μακ Γκραθ- με πουδραρισμένη επιδερμίδα, κατακόκκινα χείλη και μαύρο αϊ-λάινερ πασπαλισμένο με χρυσό. Αντίθετα, τα μαλλιά ήταν πρόχειρα πιασμένα σε σινιόν αλλά στολισμένα με γκρο κορδέλες, φιόγκους και... δερμάτινα γάντια! Μια μικρή πινελιά σουρεαλισμού από τον Γιουτζίν Σουλεϊμάν, ένας φόρος τιμής στην Ελσα Σκιαπαρέλι...
English Rose
Για τον οίκο Burberry η έννοια σέξι ταυτίζεται με την ανεπιτήδευτη, cool απλότητα των νεαρών Βρετανίδων και αποτυπώνεται στο πρόσωπο της μούσας του, της Κέιτ Μος. Την ίδια ακριβώς επιμελώς ατημέλητη εμφάνιση είχαν και τα μοντέλα του σόου. H Γουέντι Ρόου έδωσε στην επιδερμίδα τους μια ντελικάτη, πορσελάνινη όψη, χρησιμοποίησε γήινες αποχρώσεις στα μάτια και άφησε τα χείλη φυσικά, ρόδινα. Τα μαλλιά τους, με χωρίστρα στη μέση, ελαφρώς σπαστά, φαίνονταν, σύμφωνα με τον hair stylist Πολ Χάνλον, «σαν να μην προσπάθησαν καν να τα χτενίσουν».
Red Alert
Το έντονο κόκκινο κραγιόν του οίκου Yves Saint Laurent αποτελεί τον καλύτερο συνδυασμό με τα σφιχτοδεμένα σινιόν.
Τα μαλλιά των μοντέλων, τυλιγμένα με δερμάτινες ταινίες που παρέπεμπαν στο χτένισμα των γυναικών του Μαρόκου, άφησαν καθαρά τα πρόσωπά τους. Ετσι, ο Τομ Πεσέ μπόρεσε να δημιουργήσει ένα κλασικό, δυναμικό look, τονίζοντας επίσης με μολύβι τα φρύδια.
Για τον οίκο Burberry η έννοια σέξι ταυτίζεται με την ανεπιτήδευτη, cool απλότητα των νεαρών Βρετανίδων και αποτυπώνεται στο πρόσωπο της μούσας του, της Κέιτ Μος. Την ίδια ακριβώς επιμελώς ατημέλητη εμφάνιση είχαν και τα μοντέλα του σόου. H Γουέντι Ρόου έδωσε στην επιδερμίδα τους μια ντελικάτη, πορσελάνινη όψη, χρησιμοποίησε γήινες αποχρώσεις στα μάτια και άφησε τα χείλη φυσικά, ρόδινα. Τα μαλλιά τους, με χωρίστρα στη μέση, ελαφρώς σπαστά, φαίνονταν, σύμφωνα με τον hair stylist Πολ Χάνλον, «σαν να μην προσπάθησαν καν να τα χτενίσουν».
Red Alert
Το έντονο κόκκινο κραγιόν του οίκου Yves Saint Laurent αποτελεί τον καλύτερο συνδυασμό με τα σφιχτοδεμένα σινιόν.
Τα μαλλιά των μοντέλων, τυλιγμένα με δερμάτινες ταινίες που παρέπεμπαν στο χτένισμα των γυναικών του Μαρόκου, άφησαν καθαρά τα πρόσωπά τους. Ετσι, ο Τομ Πεσέ μπόρεσε να δημιουργήσει ένα κλασικό, δυναμικό look, τονίζοντας επίσης με μολύβι τα φρύδια.
Modern Gothic
H πρόσφατη τρέλα των τινέιτζερ με τα βαμπίρ έφτασε μέχρι τα μεγάλα ντεφιλέ.
Στον Givenchy ο Τομ Πεσέ δημιούργησε εξαϋλωμένα πρόσωπα με ανοιχτόχρωμο φον ντε τεν, ξανοιγμένα φρύδια και ματ άχρωμα χείλη, ενώ ο Λουίτζι Μουρένο τράβηξε προς τα πίσω τα μαλλιά με ζελ, πρόσθεσε εξτένσιον και χρησιμοποιώντας άφθονη λακ δημιούργησε στυλιζαρισμένες σπαστές «χαίτες».
2010bFree style
«Μια γυναίκα της πόλης αποφασίζει να ζήσει στην εξοχή». Αυτή η εικόνα έδωσε την έμπνευση στον Γκουίντο να παρουσιάσει για τον οίκο Prada μοντέλα με μακριά ξασμένα μαλλιά πιασμένα σε κότσο, ανασηκωμένες φράντζες -εμφανείς επιρροές από τα 40's- και άφθονη λακ.
Η Πατ Μακ Γκραθ συμπλήρωσε το παρακμιακό look με κόκκινο γκλίτερ στα βλέφαρα, ξανθισμένα φρύδια και άφθονο ρουζ. Στο ίδιο look: Jean Paul Gaultier.
Disco Queens
Dark glam. Μια πιστή αναβίωση των disco της δεκαετίας του 1980 για τον οίκο Gucci. Λαμπερά, κόκκινα χείλη, ουράνιο τόξο με μοβ, καφέ και χρυσές σκιές στα μάτια, άφθονη μάσκαρα και λάμψη με ροζ γκλίτερ στα μήλα.
Μια τάση που υποστηρίχθηκε από την Πατ Μακ Γκραθ και ολοκληρώθηκε από τον hair stylist Λουίτζι Μουρένο, που παρουσίασε τα μοντέλα με μαλλιά κολλημένα στην κορυφή με ζελ και ελεύθερα στις άκρες, μεταμορφώνοντάς τα στο απόλυτο fashion icon της εποχής, τον Ντέιβιντ Μπόουι.
Black&White
Μια δαντέλα για τις βλεφαρίδες με την υπογραφή της Chanel! Το σχέδιό της, ειδική παραγγελία στον οίκο Lesage, αποκλειστικό προμηθευτή κεντημάτων για τις δημιουργίες haute couture της Chanel. Με το εντυπωσιακό αυτό «κόσμημα» ο μακιγιέρ Πίτερ Φίλιπς ολοκλήρωσε την graphic ασπρόμαυρη -όπως ήταν και όλη η κολεξιόν Chanel- πρότασή του για τα μάτια, αφήνοντας σχεδόν άβαφα τα χείλη και τονίζοντας τα μήλα με αχνό ροζ. Τα ανεπιτήδευτα, με ανάλαφρους κυματισμούς μακριά μαλλιά που πρότεινε ο Σαμ Μακ Νάιτ πρόσθεσαν ένα νεανικό, ρομαντικό, αλλά και σέξι αέρα στο αυστηρό εδουαρδιανό στυλ που κυριάρχησε στα ρούχα.
20's Divas
Στον οίκο Dior η υπερβολή είναι ο κανόνας. Ποτέ η εξαίρεση. Εφέτος λοιπόν ο Ορλάντο Πίτα «ταξίδεψε» στην τρελή δεκαετία του τσάρλεστον και της τζαζ, έχοντας μαζί του 12.000 χρωματιστά τσιμπιδάκια για να αναδημιουργήσει τις βαγκ των ηρωίδων του βωβού κινηματογράφου.
Ανάλογο και το μακιγιάζ της Πατ Μακ Γκράθ. Λεπτά ζωγραφισμένα φρύδια, ψεύτικες βλεφαρίδες, πολυχρωμία στα μάτια και στα μήλα και σκούρα κραγιόν απλωμένα μόνο στο κέντρο των χειλιών.
H πρόσφατη τρέλα των τινέιτζερ με τα βαμπίρ έφτασε μέχρι τα μεγάλα ντεφιλέ.
Στον Givenchy ο Τομ Πεσέ δημιούργησε εξαϋλωμένα πρόσωπα με ανοιχτόχρωμο φον ντε τεν, ξανοιγμένα φρύδια και ματ άχρωμα χείλη, ενώ ο Λουίτζι Μουρένο τράβηξε προς τα πίσω τα μαλλιά με ζελ, πρόσθεσε εξτένσιον και χρησιμοποιώντας άφθονη λακ δημιούργησε στυλιζαρισμένες σπαστές «χαίτες».
2010bFree style
«Μια γυναίκα της πόλης αποφασίζει να ζήσει στην εξοχή». Αυτή η εικόνα έδωσε την έμπνευση στον Γκουίντο να παρουσιάσει για τον οίκο Prada μοντέλα με μακριά ξασμένα μαλλιά πιασμένα σε κότσο, ανασηκωμένες φράντζες -εμφανείς επιρροές από τα 40's- και άφθονη λακ.
Η Πατ Μακ Γκραθ συμπλήρωσε το παρακμιακό look με κόκκινο γκλίτερ στα βλέφαρα, ξανθισμένα φρύδια και άφθονο ρουζ. Στο ίδιο look: Jean Paul Gaultier.
Disco Queens
Dark glam. Μια πιστή αναβίωση των disco της δεκαετίας του 1980 για τον οίκο Gucci. Λαμπερά, κόκκινα χείλη, ουράνιο τόξο με μοβ, καφέ και χρυσές σκιές στα μάτια, άφθονη μάσκαρα και λάμψη με ροζ γκλίτερ στα μήλα.
Μια τάση που υποστηρίχθηκε από την Πατ Μακ Γκραθ και ολοκληρώθηκε από τον hair stylist Λουίτζι Μουρένο, που παρουσίασε τα μοντέλα με μαλλιά κολλημένα στην κορυφή με ζελ και ελεύθερα στις άκρες, μεταμορφώνοντάς τα στο απόλυτο fashion icon της εποχής, τον Ντέιβιντ Μπόουι.
Black&White
Μια δαντέλα για τις βλεφαρίδες με την υπογραφή της Chanel! Το σχέδιό της, ειδική παραγγελία στον οίκο Lesage, αποκλειστικό προμηθευτή κεντημάτων για τις δημιουργίες haute couture της Chanel. Με το εντυπωσιακό αυτό «κόσμημα» ο μακιγιέρ Πίτερ Φίλιπς ολοκλήρωσε την graphic ασπρόμαυρη -όπως ήταν και όλη η κολεξιόν Chanel- πρότασή του για τα μάτια, αφήνοντας σχεδόν άβαφα τα χείλη και τονίζοντας τα μήλα με αχνό ροζ. Τα ανεπιτήδευτα, με ανάλαφρους κυματισμούς μακριά μαλλιά που πρότεινε ο Σαμ Μακ Νάιτ πρόσθεσαν ένα νεανικό, ρομαντικό, αλλά και σέξι αέρα στο αυστηρό εδουαρδιανό στυλ που κυριάρχησε στα ρούχα.
20's Divas
Στον οίκο Dior η υπερβολή είναι ο κανόνας. Ποτέ η εξαίρεση. Εφέτος λοιπόν ο Ορλάντο Πίτα «ταξίδεψε» στην τρελή δεκαετία του τσάρλεστον και της τζαζ, έχοντας μαζί του 12.000 χρωματιστά τσιμπιδάκια για να αναδημιουργήσει τις βαγκ των ηρωίδων του βωβού κινηματογράφου.
Ανάλογο και το μακιγιάζ της Πατ Μακ Γκράθ. Λεπτά ζωγραφισμένα φρύδια, ψεύτικες βλεφαρίδες, πολυχρωμία στα μάτια και στα μήλα και σκούρα κραγιόν απλωμένα μόνο στο κέντρο των χειλιών.